Volkswagen, aneb špička mezi evropskými automobilkami
Jeden z nejznámějších výrobců spolehlivých a zároveň přitažlivých vozů na světě se dočkal rebrandingu. Dostal nové logo a zároveň začal s budováním nové brand image. Na co všechno se v marketingu Volkswagen můžeme připravit a jak vypadala značka postupem času? Dočtěte se v tomto článku.
Počátky
Firma Volkswagen byla poprvé založena v roce 1937 v Německu. V Evropě se postupně proslavila svými stále oblíbenými modely VW brouk a VW Transporter. Tyto vozy s typicky zaobleným, v té době futuristickým tvarem se staly hitem a zajistili si místo v povědomí evropanů. Spousta dětí ještě nyní hraje hru, při které se navzájem praští do ramene, pokud jedno dříve vidí projíždějícího Brouka na silnici. A o Transporteru je nutné říci, jak se dostal do popředí vzláště o desetiletí později mezi květinovými dětmi, kteří v těchto vozech jezdili po světě a hledaly mír.
Od padesátých let dvacátého století začala automobilka rozšiřovat svůj trh na úroveň světa. Brazílie byla prvním místem pro sídlo dceřiné společnosti VW a díky rychlému vzrůstu oblíbenosti se prodej dostal na všechny světové kontinenty. V roce 1965 došlo k fúzi firmy VW s Auto Union GmbH. Pár let poté došlo k dalšímu spojení s automobilkou NSU Motorenwerke AG a došlo na přejmenování na Audi NSU Auto Union AG.
Sedmdesátá léta přinesla hlavní změny ve vzhledu automobilů se svými modely Volkswagen Passat a Volkswagen Golf. Oproti dosavadním modelům se dá považovat tento směr vzhledu automobilů za více praktický a bytelný. Dalších deset let se VW věnoval modernizaci skrze zavedení katalyzátoru do svých automobilů, nebo například elektronického vstřikování.
Získáním převážné většiny akcií značky Seat se dostal do popředí na automobilovém trhu v Evropě i Americe.
Konec dvacátého století spolu nesl další spojení konkurentů, tentokrát českou Škodu. Tento koncept povznesl Škodovku na vyšší úroveň a měla nyní vyšší šanci se dostat do užívání lidí všech ekonomických skupin po celém světě.
Elektrikou na pomoc Zemi
Po první iniciaci výroby a prodeje elektromobilů firmou Tesla, v prvním desetiletí dvacátého prvního století, se více automobilek začalo zajímat o vývoj tohoto typu vozů budoucnosti. Čím více firem se bude elektromobily zabývat, tím rychleji si budou konkurenční ceny navzájem šlapat na paty a nutit se ke snížen. To je dobře jak pro jedince, kteří nejsou milionáři, ale také pro planetu, kvůli které to v konečné fázi děláme. VW se také pyšní svými elektromobily, kterými jsou e-Golf, e-up!, ID.3, ID.4, Passat GTE, Passat GTE Variant a e-Crafter.
VW zpřístupnil informace o stavu jednotlivých automobilů skrze uživatelsky přátelskou mobilní aplikaci Volkswagen EV Check. Skrze aplikaci můžete pozorovat svou jízdu, hledat nejbližší nabíjecí stanice, kontrolovat míru nabití baterie a spousta dalších.
Nový image
V roce 2019 v automobilové výstavě ve Frankfurtu představil VW své nové logo a brand design, kterým se nyní bude chlubit. Jedním z tvrzení, které VW na přednášce hlásal, je snaha nestát se "Marketingově dokonalou firmou", ale spíše se skrze skutečné lidské příběhy, transparentnost a humánní přístup zapsat do paměti lidí jako zodpovědná firma.
Jen budoucnost ukáže, jak bude tedy probíhat spojení nových ideálů firmy s reklamou a hlavně reakcí zákazníků na velmi konkurenčním trhu. Skutečností ale zůstává, že miliony vozy VW se denně projíždí po světě a je potřeba o ně stále pečovat. Pokud vlastníte VW, oceníte velký výběr autentických náhradních dílů zde na Euautodily.cz